PENGALAMAN RAMADHAN DENGAN SET PUASA SHAKLEE

 PENGALAMAN RAMADHAN DENGAN SET PUASA SHAKLEE 

Anne Nany 


Assalamualaikum 

Apa khabar semua? SubhanAllah Alhamdulillah lagi beberapa hari lagi kite nak menuje ke Bulan Ramadhan sangatt di tunggu2 pada orang2 Islam?Nany nak kongsikan pengalaman 


PENGALAMAN BERPUASA DENGAN SHAKLEE 

Dulu sebelum kenal Shaklee, terutama bila mengandung dan menyusukan anak-anak, nany sangatt fail  cepat letih time puasa. Kadang- kadang sampai setengah hari pasti berbuka puasa. Padahal sahur sudah makan banyak, nasi sepinggan. lauk ayam pun makan. Tapi kejap saja mampu bertahan! 😅

Tapi sejak nany kenal Shaklee, bila berpuasa memang badan terasa lebih cergas dan bertenaga. Tekak pun Tidak rasa kering dan sedahaga biasa. Lagi lagi ditambah dengan cuaca panas sekarang ni kan. 

Apa yang nany amalkan ialah bersahur dengan supplement Shaklee. Memang Alhamdulillah banyak membantu untuk mengurangkan rasa letih, lapar dan juga dahaga.

Ada beberapa pilihan supplement utama yang Zati cadangkan untuk diambil semasa bersahur iaitu ESP, CINCH SHAKE, MEAL SHAKES dan juga PERFORMANCE DRINK.


APA YANG BEST DENGAN SET PUASA SHAKLEE 


1)CINCH 

Cinch paling favourite bila time puasa.Nany  akan ambil time sahur bersama Fresh Milk Almond minum sangatt kenyang smpai la waktu berbuka.waktu berbuka mudah ambil yang simple dan hanya makan suku-suku separuh sahaja Tak perlu nak makan berat berat time berbuka. Tapi kalau anda nak consume sewaktu moreh pun boleh. Badan pun ringan nak tunaikan ibadah dan bangun qiam nanti. Cinch ni ada flavor tau, tapi Fatin paling suka flavor Choc dan latte ni. Slurp! Sedap sangat. Sihat pun sihat. So tak perlu minum air 3 in 1 lagi.


2)Esp 

ESP ni paling hot item dari sejak nany kenal Shaklee pada mulanya kenal Esp dulu rasa nye memang best fall in love sampai Sekarang tak penah curang.

Wajib untuk nany make sure rasa kenyang lama sikit dan sekarang tengah pregnant tak rasa letih.

jadi ESP ni banyak sangat membantu nany pada tahun ni berpuasa dalam waktu pregnant Sangatt bertenaga dan ambil full set Shaklee.  Kita cuma ikhtiar, Allah yang memberi.



Feedback berpuasa dengan Esp 

3)Performance Drink 

Bestnyaaa ada performance drink lemon limeee, Performance Drink ni air angkasawan NASA tau. Nany wajib ada air performance drink lemon sewaktu bulan puasa ni.palingg nany suka ambil waktu sahur dan berbuka fuh hilang haus. Sihat pun sihat. Minum performance drink ni boleh menghalang badan kita daripada dehydrating.


Set Puasa Shaklee ini  sangat membantu 

  • ibu-ibu yang menyusu bagi membekalkan susu yang cukup lemak buat baby, 
  • ibu-ibu yang mengandung bagi memastikan zat dan vitamin yang disalurkan kepada bayi yang cukup,
  • Anda yang gastrik dan cuba untuk berpuasa
  • Anda yang cuba untuk turunkan berat badan di bulan puasa
  • Haa, paling penting untuk Anda yang nak usaha lakukan amal ibadah sebaik mungkin di bulan Ramadhan. Ye lah, Ramadhankan setahun sekali. Jadi inilah peluang yang kite nak rebutkan? Taknak lah kerana terlampau kekenyangan jadi badan berat nak buat ibadah sebab dah mengantuk. Lutut tak kuat nak berdiri lama-lama. Nampakkan kesihatan ni penting untuk kite boleh melakukan ibadah dengan baik.





Ok akhir kata , pengalaman Ramadan dengan set puasa Shaklee sangatlah menyenangkan semua sekeluarga. Nany  sangat bersyukur dapat kenal dengan Shaklee dan amalkan set puasa Shaklee sepanjang berpuasa di bulan Ramadan. Jika  Atul melakukan puasa sunat, puasa ganti, atau intermittent Fasting nany pasti akan ambil set Puasa Shaklee. Jadi, bagi Anda yang membaca entri ini, kalau waktu berpuasa selalu kena gastrik, muntah ketika berpuasa, pedih hati, cepat lapar, sibuk, nany cadangkan Anda amalkan Set Puasa Shaklee ni. InsyaAllah, Anda pasti akan seronok berpuasa. Pasti awak selesa sepanjang berpuasa. 



Jom kita baca dari sharing Partner nany  http://farhanaarsad.blogspot.com/2023/03/Ramadhan-dengan-set-puasa-shaklee.html?m=1

Untuk dapatkan Set berpuasa Shaklee, boleh komen di bawah atau terus tekan link wassap nany.


https://shakleeannenany.wasap.my/ Naksetpuasa 


#BlogMegaShaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

#Shakleeipohperak 



Comments

Popular posts from this blog

Apa itu Intermittent fasting?

RAYA SAKAN DAPAT DUIT RAYA AWAL DARI SHAKLEE